Followers

Monday, April 19, 2010

PAS berkubur di Hulu Selangor

Dari awal lagi Pakatan Pembangkang sebenarnya bukanlah sebuah pakatan. Ia adalah sebuah kongsi gelap yang dikepalai oleh DAP. PKR dan PAS tidak lebih daripada kuda tunggangan yang sentiasa dipaksa berlari menuju matlamat DAP iaitu kehancuran Melayu Islam.

Pemilihan Zaid Ibrahim adalah atas arahan DAP dan Anwar tiada pilihan selain mengikut telunjuk DAP bagi mempastikan Karpal Singh terus mengetuai pasukan pembelanya di mahkamah.

PAS pula tidak diajak berbincang sama sekali. Bijak juga DAP. Mereka tidak perlu mengeluarkan sebarang kenyataan menghina PAS sebaliknya memilih Zaid yang merupakan satu satunya pemimpin Melayu yang berani menyaman PAS. Zaid adalah satu satunya pemimpin Melayu Kelantan yang berani dan konsisten memperlekeh dan menghina Nik Aziz.

Semua ini kembali diungkit dan disebut orang. Dalam masa yang sama PAS telah memaksa penyokong dan pemimpin peringkat negeri menyokong dan bekerja keras untuk memenangkan Zaid. Orang yang selama ini dianggap musuh kini menjadi sahabat.

Di Hulu Selangor, DAP telah berjaya memaksa PAS menjilat ludah mereka sendiri.Sekali lagi, Melayu dan Islam PAS terpaksa membiarkan maruah dan harga diri mereka diperniagakan.

No comments: