Followers

Tuesday, August 24, 2010

MAKA PEMENTASANPUN BERULANG

Di tengah tengah kepanasan isu khatib tak bertauliah mendoakan LIM Guan Eng di atas mimbar masjid di Pulau Pinang dan dalam masa yang sama menggugurkan nama Yang Dipertuan Agung sebagai payung agama tiba tiba sekali lagi dua orang pelakon berkarektor Karpal Singh dan Nik Aziz tampil di pentas melakonkan kisah hudud Nik Aziz.

Seperti biasa lakonan mereka mantap dan meyakinkan. Mereka berhujah dan bertelagah. Mereka memenangi hati dan jiwa penyokong masing masing. Malangnya mereka juga memerangkap beberapa orang blogger yang selama ini berjuang demi kebenaran.

Blogger ini mengatakan apa yang berlaku ialah kegagalan Nik Aziz berdakwah kepada Karpal Singh. Inilah kebimbangan saya. Ada rakan percaya bahawa Nik Aziz adalah seorang pendakwah. Bukan. Nik Aziz bukan seorang pendakwah. Nik Aziz adalah seorang politikus licik yang menjadikan agama sebagai alat.

Nik Aziz juga bukan ulama. Pergilah ke mana mana negara Islam. Tanyakan Nik Aziz . Tiada siapa menganggap Nik Aziz ulama. Bahkan tiada nama Nik Aziz dalam dunia ilmuan Islam, tiada.
Usaha yang bersungguh sungguh mesti dibuat supaya umat Melayu Islam di Malaysia memperbetulkan tanggapan mereka.

Umat Melayu Islam mesti disedarkan bahawa Nik Aziz bukan ulama. Tiada keramatnya Nik Aziz. Hampir 20 tahun memerintah Kelantan, buktikan kejayaan Nik Aziz mengangkat martabat agama, tiada.

Nik Aziz dan Karpal Singh adalah sahabat baik. Mereka sentiasa berhubung dan berpakat. Bila bila masa PAS atau DAP menghadapi masalah, mereka sentiasa tampil bersama, berlakon dan beraksi. Kita jangan terperangkap. Sehebat manapun mereka berlakon, ia tetap sebuah lakonan yang tiada makna apa apa kepada pembangunan negara bangsa selain keruntuhan dan kemusnahan .

No comments: