Followers

Friday, September 24, 2010

CIKGU DI MATA NAJIB, CIKGU DI MATA DAP

Saya membaca catatan Issac dalam bumiyang yang membuat perbandingan nasib guru berbanding penjenayah. Catatan berunsur simpati ini dibuat berasaskan sudut pandangan pendokong faham komunisme alaf baru yang mula menampilkan diri mereka selepas PRU 12 di mana perpecahan umat Melayu menjadi begitu ketara.

Tidak menghairankan saya sebab begitulah komunis menyemarak kebencian kepada yang baik dan menyemai kasih kepada yang buruk dan jahat.

Saya ingin berkongsi pengalaman sewaktu Datuk Najib Razak dilantik menjadi Menteri Pendidikan. Ketika itu Datuk Najib telah menjemput semua guru yang memegang jawatan di dalam UMNO khasnya PEMUDA untuk bertemu beliau di rumahnya.

Pertemuan itu dibuat secara berkelompok kerana Najib ingin pertemuan dengan kelompok yang kecil supaya ia menjadi lebih bermakna. Pertemuan ini dinamakan ' pertemuan guru guru aktif ' bersama Menteri Pendidikan. Ia berlangsung secara santai dan tidak rasmi sambil berbuka puasa dan Solat Tarawikh di rumahnya. Seingat saya Najib hanya berkain pelikat dan berbaju Melayu puteh.

Dalam pertemuan itu ada kenyataan Najib yang sehingga sekarang masih terngiang ngiang di telinga saya.

" Sejak dari kecil saya beranggapan gaji cikgulah yang paling banyak. Saya pernah bercita cita menjadi cikgu. Tetapi bila saya menjadi menteri saya sedar bahawa gaji cikgu tidak setimpal dengan pengorbanan yang cikgu berikan "

S
ejak daripada pertemuan itu banyak insentif diberikan kepada guru. Kenaikan gaji, elaun, kemudahan belajar dan sebagainya. Saya yakin khalayak yang hadir dalam pertemuan tersebut akan terus mengenang Najib. Prihatin, mesra dan memahami.

Percayalah golongan yang berada dalam UMNO akan kekal bersama UMNO selamanya kerana kita tahu hanya UMNO yang berfikir dan bertindak untuk membangunkan negara bangsa.

Tambahan kini Najib telah menjadi Perdana Menteri. Apabila beliau bercakap tentang denyut nadi rakyat, penderitaan rakyat kita tahu beliau bercakap dari hati nuraninya.

Kepada Saudara Issac teruslah mencatat. Catatan saudara akan menyedarkan ramai orang bahaya menyokong puak puak yang mendokong komunisme ini.




No comments: