Followers

Tuesday, September 28, 2010

TAHNIAH PUTERI.


Saya membaca melalui akhbar laporan berkenaan program Dialog Bersama Negarawan dan Isu Semasa dengan tema Survival Masa Hadapan, Pengajaran Masa Lalu, anjura bersama Puteri UMNO Malaysia dan Jabatan Hal Ehwal Khas ( JASA ).

Saya tertarik dengan penganjuran program ini kerana ia adalah anjuran ' Puteri UMNO'
manakala jemputan utamanya ialah Tun Mahathir . Sangat jauh jarak umur di antara keduanya menjadikan program ini lebih bermakna dan berharga.
Ada beberapa isu yang menarik timbul kesan daripada penganjuran program ini :-

1. Puteri UMNO mula menunjukkan jiwa besar apabila berani menganjurkan program seperti ini yang sama sekali ' di luar lingkungan keremajaan puteri'. Bahkan
saya tidak pasti adakah Pemuda UMNO mempunyai keberanian yang sama.

2. Puteri yang berumur di bawah 35 tahun bijak dan tepat dalam memilih isu dan tokoh yang memperkatakan isu berkenaan. Dalam masa yang sama ada orang semacam tidak begitu ' berani' melibatkan diri dengan Tun M.

3. Puteri UMNO yang merupakan anak bongsu UMNO benar benar dapat memahami dan menghayati aspirasi, sifat dan kecenderungan Presiden UMNO DS Najib apabila berkongsi kasih dan penghormatan terhadap Tun M.

5. Puteri jelas tidak melihat atau memikirkan kepentingan peribadi apabila menjemput ' tokoh ' yang tidak dapat menawarkan apa apa jawatan sebaliknya memilih ilmu, pengalaman dan aura tokoh yang dijemput.

Syabas Puteri , anda telah bermula dengan baik. Saya percaya tiada orang UMNO yang tidak rasa ' bergetar ' mendengar ucapan Tun. Susunlah gerakan. Daftarlah pengundi baru. Pastikan mereka mengundi UMNO dan BN.

Saya yakin dan percaya jika Puteri turun ke akar umbi secara bersungguh sungguh, saya pasti kemenangan akan bersama kita. Tahniah.

No comments: