Followers

Sunday, December 19, 2010

KEPADA NAJIB SEGALANYA RAKYAT

" KEPADA NAJIB SUKAN ADALAH ALAT MEMBANGUNKAN MANUSIA"


PEMBANGUNAN RAKYAT KEUTAMAAN NAJIB

Saya pernah menulis betapa pembangunan manusia merupakan fokus yang diberikan perhatian khusus oleh DS Najib. Di mana mana pun Najib berpeluang, beliau akan memberi penekanan kepada perkara ini.

Inilah yang membezakan Najib dengan kebanyakan politikus yang lain khasnya dari kelompok pembangkang. Terbaru ialah apabila Najib ditemui wartawan selepas bersama rakyat menyaksikan perlawanan bola sepak di Bukit Bintang.

Kata Najib " Bermain sebagai satu pasukan, disiplin yang tinggi dan patuh kepada arahan jurulatih adalah faktor kemenangan
kita ".

Jika kita amati, inilah juga nilai yang perlu ada dalam menjayakan matlamat mana mana organisasi. Inilah juga resepi UMNO bertahan sekian lama.

Inilah juga rahsia jika kita mahu UMNO terus kekal utuh dan kukuh. UMNO akan runtuh jika pimpinan dan ahlinya meninggalkan semangat ' sepasukan '. UMNO akan runtuh jika ada ahlinya meletakkan kepentingan diri melebihi kepentingan yang lain.

UMNO juga akan lemah jika ahlinya tidak mematuhi hasrat dan harapan pimpinan tertinggi. UMNO pasti akan kalah jika ahlinya gagal mendisiplinkan diri mematuhi nilai parti yang selamanya dipertahankan.

Itulah Najib. Setiap katanya ada makna untuk kita renungi.


No comments: