Followers

Thursday, December 23, 2010

MARTABAT KAKITANGAN AWAM TERANGKAT

" TIDAK TERGUGAT " - HJ OMAR OSMAN


KEPIMPINAN BERWIBAWA MENGEKALKAN JAWATAN

Omar Osman sekali lagi memenangi jawatan Presiden CUEPACS dalam persaingan berat sebelah semalam. Kemenangan ini memberi makna cukup besar kerana komitmen terus terang Omar untuk jatuh bangun bersama kerajaan.

" Kita akan terus setia menyokong kepimpinan DS Najib dan bersedia untuk jatuh bangun bersamanya ",kata Omar semalam.

" Apa saja di bawah pemerintahan Perdana Menteri, jatuh atau bangun, kita akan tetap bersama beliau bagi memastikan negara ini menjadi maju pada tahun 2020 dan berpendapatan tinggi ".

Ucapan Omar yang berupa ikrar kesetiaan kepada Kerajaan DS Najib mendapat sokongan dan tepukan gemuruh para perwakilan yang dianggarkan melebihi 2000 orang.

Mengapa perkara ini menjadi bahan penulisan saya ?

Apa yang berlaku sebenarnya secara automatik menolak janji Pakatan Pembangkang yang sengaja diedar dan dihebahkan sebelum persidangan CUEPACS bagi tujuan melihat maklumbalas.

Jelas, Omar dan rakan rakannya tidak terperangkap dalam jaring janji Pakatan sebaliknya tambah berani menyatakan pendirian.

Kepada saya ia adalah petanda betapa kakitangan awam walaupun sebahagian daripada permintaan mereka tidak dipenuhi tetap memahami situasi ekonomi semasa dan sanggup menerima sekadar kemampuan kerajaan

TAHNIAH OMAR, SYABAS KAKITANGAN KERAJAAN


No comments: