Followers

Monday, January 31, 2011

CABARAN KEPADA KERAJAAN

" MENGGANGGU KEHIDUPAN "


HALANG DEMONSTRASI PAKATAN PEMBANGKANG

KONONNYA SEBAGAI PETANDA SOKONGAN KEPADA RAKYAT MESIR DAN PROTES KENAIKAN RON 97.

INILAH ASAS MENGAPA PAS MAHU MENGGERAKKAN 71 NGO UNTUK MENGADAKAN PERHIMPUNAN BESAR BESARAN DI KEDUTAAN AMERIKA JUMAAT INI.

SAYA PERCAYA MESIR DAN KENAIKAN HARGA MINYAK ADALAH ALASAN. ADA PERKARA LAIN YANG INGIN PAS CAPAI.

1. WUJUDKAN SUASANA TIDAK SELESA, TIDAK AMAN DAN AKHIRNYA KEBENCIAN KEPADA KERAJAAN. MEREKA PERCAYA MELALUI PILIHANRAYA MEREKA TELAH DAN AKAN TERUS GAGAL.

2. WUJUDKAN KRISIS, KACAUBILAU YANG MEREKA HARAP AKAN MENJADI GERAKAN MENYELURUH SEPERTI DI TUNISIA DAN MESIR. KEBANGKITAN RAKYAT MEREKA HARAP AKAN MENJATUHKAN KERAJAAN.

3. PAS BEGITU TERDESAK UNTUK MENDAPATKAN KUASA. MEREKA AKAN GUNAKAN PELAJAR DAN ANAK MUDA YANG GAGAL MEMAHAMI. MEREKA JANGKA RAKYAT BENAR BENAR TERTEKAN.

SAYA MENYERU KERAJAAN UNTUK BERTEGAS. TIRU PENDEKATAN SINGAPURA YANG MENJADI IDOLA PAKATAN. INI RUANG TERBAIK UNTUK KERAJAAN MEMBUKTIKAN KEBERANIAN.

JIKA KERAJAAN GAGAL MELAKSANAKAN UNDANG UNDANG SEKALI INI, PERCAYALAH, DEMONSTRASI AKAN JADI BUDAYA YANG MENGHANCURKAN NEGARA.


8 comments:

Pemerhati said...

Kerajaan BN mesti gertindak tegas!
Beri amaran dahulu :
1. Sebarang Perhimpunan tidak dibenarkan sama sekali.
2. Kakitangan Kerajaan yg menyertai perhimpunan itu akan dibuang kerja serta merta. Apa susah, mula2 tahan gaji mereka sementara siapkan kes di mahkamah. Bila kes berlanjutan, mereka dan keluarga akan susah nak makan. Orang2 ini akan fikir dua kali sebelum dia menjadi susah melakukan perhimpunan dan demonstrasi yg tidak berfaedah bagi dirinya. Yang ada kepentingan cuma parti2 pembangkang yg sudah ketandusan idea dan utk menutup celaru dalaman parti masing2. Rakyat yg tidak berdosa pula nak diperkudakan.
2. Penuntut2 biayaan Kerajaan jika ditangkap akan dibuang terus. Mereka dikehendaki membayar sekali gus duit biasiswa atau pinjaman PTPTN. Penjamin2 mereka mesti diheret sama dlm kes ini. Dgn cara ini penuntut2 ini akan berfikir panjang sebelum menyertai sebarang perhimpunan dan demonstrasi haram.
3. Ikutlah cara Singapura yg sentiasa bertindak tegas utk menjaga keselamatan rakyatnya. Itulah sebab utama bagaimana rakyat Singapura terus mengekalkan PAP sebagai parti pemerintah.
4 Kalau Najib terus2 tidak bertindak tegas. PRU13 nanti ada perubahan Kerajaan ............

Anonymous said...

SETUJU!!! Najib kena bertindak TEGAS!!! Kalau tidak, Najib tidak ada bezanya dgn Pak beLAH!!! Perhimpunan BERSIH dulu adalah sebenarnya menunjukan protes rakyat terhadap kepimpinan lemah Pak beLAH.

Anonymous said...

Kerajaan perlu mendidik rakyat betapa penting dan mahal nya harga perpaduan dan keharmonian yang kita kecapi hari ini, orang orang tua kita dahulu bermati matian mempertahankan negara dari di jajah oilh anasir anasir dari luar dan kini anasir terdiri dari bukan nya anasir dari luar atau yang di miport tetapi anasir anasir dalaman yang membawa malahan menyemarakkan agenda anasir anasir dari luar.
Didalam kes peningkatan ron 97 tidak akan menjejaskan harga barangan keperluan harian di sebabkan pengangkutan dan penghantaran barangan keperluan ini bergantung kepada harga diesel dan bukan nya petrol.

Kerajaan perlu tegas dan cegah perlakuan yang bukan budaya kita seperti berdemontrasi di jalanan ini sebelum ia nya menjadi barah dan menyusahkan kehidupan rakyat marhean. Saranan supaya mengadakan satu demontrasi jalan besar besar ini bukan lah perkara yang tersurat tetapi lebih kepada yang tersirat seperti mengalih pandagan akan kes liwat yang berlangsung sekarang dan seperti kata orang orang tua sambil nyelam minum air.

Sekian

tanduk kelengkeng said...

Kita ada polis perisik..kalau ada risikan dari polis, ura ura nak buat demonstrasi,tangkap ketua-ketuanya dulu.

ISA ada...kenapa biarkan kosong?

Anonymous said...

SAUDARA,

CABARAN TERBESAR IALAH NAK BAGITAU ANAK MUDA BETAPA BERBEZANYA KEADAAN DI TUNISIA DAN MESIR DENGAN KEADAAN DI MALAYSIA.

PEMUDA UMNO SEWAJARNYA MEMAINKAN PERANAN MEMBERI PENERANGAN.

Anonymous said...

MALANGLAH. HISHAMUDDIN JADI MENTERI. DIA SELALU NAK PUPULAR, TUNJUK BAIK.

AKU TAK NAMPAK KERAJAAN AKAN BERTEGAS. TAMBAH NAK MENANG DI TENANG. MAKIN LEMBIKLAH JAWABNYA.

Anonymous said...

Anon,

jangan menyangka semua anak muda akan terpedaya. Kami lebih teguh berjuang di gelanggang ilmu.

Emak bapak mengharapkan kami cemerlang dan mengubah nasib keluarga.

Bahtera Merdeka said...

Tak payah halang..biarlah diorang nak buat demonstrasi..nak kumpul semua rakyat Malaysia pun biarkan.

Parti yg berasaskan emosi memang sukan agenda dan aktiviti tunjuk rasa.

Biarlah Gerombolan Pakatan Haram ni buat kecoh banyak2 dan masa yang lebih lama.

Biarkan mereka mengganas pecah2kan premis perniagaan, rogol kaum wanita, bakar kenderaan, terajang polis, bakar stadium dan sebagainya untuk membantu mereka melepaskan emosi amarah dan kebencian yang meluap2.

Yang penting UMNO-BN terus focus kpd senarai pengundi untuk PRU 13. Buatlah aktiviti dan program untuk hampiri, bermesra dan tawan hati pengundi itu semua atau sabanyak yang boleh.

Rakyat amat maklum, Tunissian dan Mesir tidak sama dengan Malaysia negara yg mereka cintai yang selama ini membangun bersama UMNO-BN.