Followers

Sunday, June 12, 2011

HAJI HADI JAUH LEBIH LICIK DARIPADA YANG KITA FIKIR

NIK AZIZ TERGAMAM DENGAN MAINANNYA...

Selama ini saya menyangka Haji Hadi adalah Presiden yang lemah. Saya percaya ada lagi pemerhati lain yang mempunyai jangkaan yang sama.

Jangkaan saya Haji Hadi adalah pelaksana kepada apa sahaja arahan Nik Aziz yang disedari umum sebagai diktator dalam PAS.

Rupanya jangkaan ini tidak benar, Sengaja Haji Hadi kelihatan seperti
' bodoh dan pak turut ' kepada Nik Aziz bagi mengelakkan dirinya ditandingi dalam Muktamar ke 57. Nyata Haji Hadi selamat.

Kesempatan ini Hadi gunakan sepenuhnya untuk mempersiapkan diri ke arah menjadi Perdana Menteri.

Nrgara Berkebajikan menggantikan slogan Negara Islam adalah umpama lembing yang menembusi dada Nik Aziz. Dikatakan Nik Aziz tidak dirujuk berkaiatan perubahan ini.

Nik Aziz yang masih terkapa kapa gagal menjawab soalan banyak pengikut mereka khasnya di Kelantan yang menyokong PAS semata mata kerana percaya kepada slogan ini.

Dalam masa yang sama Hadi telah melantik Mustafa Ali dan Nasharuddin Mat Isa dalam kabinet baru yang sebenarnya merupakan dua tokoh yang tidak Nik Aziz senangi.

Saya percaya Nik Aziz akan tertekan. Nik Aziz akan rasa tercabar. Nik Aziz seorang yang sangat emosional. Mari kita tunggu, dalam sehari dua ini kita akan melihat kocakan di dalam PAS bertukar menjadi ombak yang ganas.


1 comment:

Mohd said...

ROS sepatutnya minta PAS kemukakan resolusi Parti PAS dgn perlembagannya yg baru yg tidak lagi memperjuangkan Negara Islam tetapi sekarang memperjuangkan Negara Kebajikan. Beri masa satu bulan utk tukar nama parti kpd yg sesuai.
Kalau tidak batalkan shj pendaftaran parti PAS.
Bila dah batal, Najib bolehlah istiharkan PRU13.
Kaum Melayu yg mahukan Kerajaan yg membela agama Islam dan kepentingan kaum Melayu akan mengundi UMNO.
Orang2 totok PAS biarkan mereka mengundi DAP atau PKR utk menjaga kepentingan mereka.
AMBILLAH TINDAKAN PROAKTIF!
CEGAH SEBELUM PARAH.
Melayu mudah lupa ?????????????