Followers

Thursday, September 23, 2010

SIAPA KATA NAJIB LEMAH ?


Ada segelintir rakyat menyangka kemungkinan Najib tidak mampu memulihkan kestabilan negara selepas PRU 12. Pelbagai isu timbul atau sengaja ditimbulkan bagi menggambarkan kelemahan Najib , UMNO dan Barisan Nasional.

1 Malaysia, Model Ekonomi Baru, Rangsangan Ekonomi dilihat sebagai petanda betapa Najib semakin tunduk khasnya kepada komuniti Cina bagi menutup kelemahan dan meraih undi pada PRU 13.

Maka PAS dan PKR kepada pengundi Melayu membuat tohmahan bahawa Najib tiada roh dan jiwa Melayu.
Kepada masyarakat Cina mereka memberi amaran bahawa apa yang Najib lakukan adalah gula gula untuk melekakan mereka.

Akibat kurangnya penerangan, taklimat dan pendedahan maka ada ahli ahli UMNO sendiri berasa tidak sedap hati. " Mampukah Najib?"

Masa berlalu. Barangkali Najib sangat berpengalaman. Sedikit demi sedikit Najib menampilkan dirinya. ' Tulen- Tulus'. Ingatan tentang bahaya pelampau dalam apa jua keadaan mengejutkan kita. Kita jamgka Najib tidak peduli.

Semalam di hadapan pemimpin pelbagai agama, Najib telah berucap secara bersahaja tetapi tegas menyentuh hampir semua persoalan. Menjawab semua kerisauan dan prasangka. Dirinya yang sebenar ditampilkan secara ' lmenyeluruh dan lengkap'.Segalanya terungkai dalam satu ' percakapan ' sahaja.

Apa sahaja, di mana jua selagi bumi dan langit ini bernama Malaysia maka PERLEMBAGAAN TETAP MENJADI PAYUNG.

Usah risau menjadi Melayu. Usah bimbang menjadi Cina atau India. Di Malaysia rakyat akan mendapat apa yang sepatutnya.
Kepada DAP , PAS dan PKR usah bermimpi nak menukar perlembagaan. Rakyat terbayak tak akan benarkan mimpi itu menjadi nyata.

1 comment:

azlishukri said...

salam bro, blog ini sudah dipaut.