Followers

Saturday, May 28, 2011

KEPALA ANWAR DALAM KAIN MAT SABU !




SURVIVAL ANWAR DI TANGAN MUSUH..

Sekiranya politik Anwar Ibrahim dan Mohd Sabu adalah politik yang jujur. Sekiranya mereka berdua meletakkan Islam sebagai panduan, sudah pasti kedua duanya tidak akan dapat bertentang mata dan tersenyum.

Ironinya mereka berdua diyakini dan dipercayai masing masing tidak pernah takut kepada dosa. Sejarah masa lalu masing masing adalah bukti nyata kepada perkiraan ini.

Tuhan selalu memberikan petunjuk bagi orang yang mahu berfikir. ALLAH telah satukan mereka dalam gelanggang kesesatan yang tak nampak tanda jalan pulang.

Mohd Sabu menjadi sangat hina bilamana diwajibkan membantu Anwar meneruskan cita cita menjadi Perdana Menteri walau dengan apa cara sekalipun.
Mohd Sabu tiada pilihan kerana kebanyakan perwakilan PAS dalam Muktamar akan datang adalah muka baru dalam PAS.

Kebanyakan mereka menyertai PAS selepas 1998 dan menjadi dominan kerana kemampuan ekonomi mereka. Mereka adalah kuasa baru dalam PAS.

Mahu tidak mahu Mohd Sabu terpaksa menampakkan sokongan kepada orang yang pernah digelarnya Al Juburi.

Dalam masa yang sama Anwar juga mahu Mohd Sabu menang sebagai Timbalan Presiden PAS. Jawatan ini akan membolehkan Mohd Sabu menyusun dan merencana ' Perhimpunan Bersih ' yang akan jadi garis mula pemberontakan rakyat.

Walaupun tidak semua rakyat gembira dengan pemberontakan, namun Mohd Sabu dan Anwar akan jadikannya semacam suara rakyat terbanyak. Harapan mereka biarlah kerajaan akan lemah dan runtuh.

Anwar dan Mohd Sabu sedar bahawa Anwar tidak mungkin jadi Perdana Menteri melalui kaedah biasa. Anwar telah terlajak jauh dan tiada tanda akan berpeluang kembali.

Mari kita melihat kepada tajuk. Jika Mohd Sabu mahu Anwar mati, Anwar akan mati dalam kainnya. Tetapi dalam masa yang sama Anwar juga berpeluang melukakan Mohd Sabu.



No comments: