Followers

Thursday, December 9, 2010

SAH HAJI ZAINUDDIN TAK AKAN JADI CALON

" HAJI ZAINUDDIN MUNGKIN BERTANDING ATAS TIKET BEBAS PADA PRU 13 "


KEGAGALAN KARNIVAL MENGESAHKAN KELEMAHAN

Berkaitan dengan berita kegagalan Karnival PAS Padang Rengas baru baru ini, telah hampir pasti Haji Zainuddin Mohd Yusuf ADUN semasa PAS tidak akan dicalonkan semula bagi Kerusi Lubuk Merbau.

Haji Zainuddin setakat ini telah memberikan imej yang amat buruk kepada PAS sehingga kehadiran Presiden PAS tidak dapat menarik pengundi termasuk ahli PAS Padang Rengas.

Sehubungan itu , usaha sedang giat dijalankan bagi mencari calon baru yang diharapkan dapat mempertahankan DUN Lubuk Merbau.

Beberapa nama telah dikaitkan termasuk seorang Guru Penolong Kanan di sebuah sekolah di Padang Rengas namun dikatakan tokoh ini tidak mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh.

Menjadi trend PAS, sesiapa yang berhajat menjadi calon dikehendaki mengeluarkan belanja sendiri kerana ' HASIL KUTIPAN JIHAD ' diperuntukkan kepada pimpinan tertinggi PAS menjalankan kempen termasuk ke luar negara.

Saya mendapat berita bahawa mana mana ahli PAS yang berminat boleh menghubungi PAS negeri untuk pertimbangan. Sekiranya 'tokoh' tersebut tidak mempunyai wang, maka ia boleh menggunakan tanah untuk dijual dengan bantuan konsultan yang disediakan oleh PAS.

Bagi melicinkan urusan, tanah berkenaan mestilah memiliki 'geran satu nama'.

Ini berita yang saya dengar. Menggambarkan betapa terdesaknya PAS untuk mengekalkan kerusi bagi mempastikan mereka terus mendapatkan kepercayaan bos mereka, DAP. Wallahu'alam.





No comments: