Followers

Sunday, April 24, 2011

PARTI MELAYU BUMIPUTERA MALAYSIA

PARTI BARU UNTUK URUSKAN NEGARA.

Selepas PRN Sarawak, wajah sebenar sebahagian besar masyarakat Cina Malaysia telah terserlah. Sokongan mereka nampaknya solid kepada parti cauvinis rasis DAP dan dengan sendirinya membuktikan bahawa mereka tidak perlukan wakil dalam kerajaan.

Hakikat bahawa parti MCA dan Gerakan adalah parti yang gagal tidak dapat disangkal lagi khasnya selepas PRU 12. Menariknya pemimpin mereka tidak begitu 'resah 'dengan perkembangan ini berbanding UMNO.

Tindakan serta merta Koh Tsu Koon menyerahkan Pulau Pinang kepada Lim Guan Eng menggambarkan betapa 'Cina ' tidak kehilangan apa apa pun walaupun MCA atau Gerakan kehilangan semua kerusi.

Semua petanda ini sewajarnya dibaca dengan jiwa besar oleh pemimpin dan ahli UMNO serta parti Bumiputera lain di dalam BN.

Saya melihat sudah sampai masanya untuk UMNO dan Bumiputera memiirkan kemungkinan mewujudkan gabungan baru yang 'seluruh jiwa raganya' tumpah di tanah tercinta ini.

Kesetian orang Melayu dan Bumiputera kepada BN sangat jelas walaupun ' kerajaan bertindak kurang bijak' dengan limpahan melampau terhadap masyarakat Cina.

Kita umumnya telah kalah teruk dalam bidang ekonomi. Sedang masyarakat Cina yang diwakili DAP ghairah merebut kuasa politik, mari kita mulakan langkah untuk menjadi kuasa tunggal. Adakah kita mampu ? PASTI KITA MAMPU DAN KITA WAJIB MULAKAN LANGKAH SEKARANG JUGA.


5 comments:

Anonymous said...

setuju..langkah pertam...buy last dr kedai cina....seterusnya...utk P/raya yg akan dtg..mana2 calun dr org cina diletakkan di kawasan majoriti melayu,pastikan ada calon melayu yg bertanding atas tiket bebas..pastiman tiada cina di parlimen

Anonymous said...

SATU CADANGAN BERNAS. HIDUP MELAYU!
INI TANAH AIR KITA, KITA PULAK NAK KENA BERALAH. DAH CUKUPLAH CINA MAINKAN KITA. KALI INI BIAR DIA MAINKAN PAS DAN PKR. KITA DOA BIAR MEREKA BERKUBUR BERSAMA...

Anonymous said...

Pada Anon 7:36

Setuju dengan cadangan itu.
Buy last dari kedai cina.
Mana2 calon cina di kawasan majority melayu, pastikan ada calon melayu yang bertanding walaupun atas tiket bebas, biar tiada cina di dewan rakyat.

Anonymous said...

kenapa tidak tubuh je parti baru dan saya percaya melayu dlm umno,pr tentu akan sokong masuk parti baru ini. kenapa tidak cuba aja dan kita terima bumiputera sahaja. kita buat hala tuju yang baru tidak kepada bn / pr dan kita perjuangkan hak org melayu dan tingkatkan kuasa org melayu ...

skrg ni cina dan india terlalu jauh kehadapan .

saya yakin saya sendiri dapat cari ahli dari both bn / pr join kita

saya dari penang ......

Anonymous said...

ini la salah satu cara nak satukan melayu dan tidak perlu salahkan sesiapa dlm politik

lepas tu kita tgk UMNO / PAS / PKR nak sokong kita ke tak