Followers

Monday, May 9, 2011

SEJARAH HARAKAH ISLAMIYYAH TERCIPTA !

" UNTUK MAT SABU, NIK AZIZ TUTUP MATA "



PAS PENCETUS SEJARAH...

Setakat ini Mat Sabu sedang mendahului Nasharudin Mat Isa dengan selesa sebagai calon Timbalan Presiden PAS dalam Muktamar yang akan berlangsung Jun nanti.

Sokongan kuat para blogger, pencalonan daripada Kubang Kerian iaitu kawasan yang dipimpin Husam Musa sebenarnya memberi kelebihan kepada Mat Sabu.

Penangguhan ' pelancaran ' Kelab Penyokong Mat Sabu ( yang alasannya tak nak ganggu pemilihan ) dilihat sebagai kempen tersirat
betapa murninya Mat Sabu.

Menarik untuk dibincangkan ialah jika Mat Sabu terpilih maknanya
PAS telah membuktikan bahawa bukan isu moral atau agama yang mereka perjuangkan.

Mereka mahukan kerusi kuasa dan dengan kuasa yang ada mereka akan
membina ' hidup' lebih baik bagi diri mereka. Jika agama yang mereka perjuangkan maka Mat Sabu amat jauh daripada layak.

1. Mat Sabu dianggap pemimpin PAS paling celupar dan selesa berbahasa kasar dan kesat di mana jua beliau berceramah. Orangnya kasar dan secara fizikal tidak nampak ' tanjak waraqnya '.

2. Mat Sabu pernah ditangkap berkhalwat dengan Norma , isteri seorang aktivis PAS tetapi telah diselamatkan oleh ' faktor teknikal'dalam perbicaraan.

3. Mat Sabu antara orang paling awal mengesan Anwar seorang homoseksual. Beliau orang pertama melebel Anwar sebagai 'Aljuburi'.
Sekarang Mat Sabu bermatian mempertahankan Anwar.

Sekiranya Mat Sabu terpilih, maka saya menjangkakan betapa PAS akan lebih mudah ditakluk DAP. Mereka akan kekal menjadi kuda tunggangan sampai PAS itu hancur jadi sejarah.

Dalam masa yang sama jika layak PAS dimasukkan dalam kelompok
'Harakah Islamiyyah ' maa PAS adalah yang terburuk dalam sejarah Islam sedunia.


No comments: