Followers

Thursday, December 9, 2010

KARNIVAL PAS PADANG RENGAS GAGAL

" KEHADIRAN MEREKA KE PADANG RENGAS GAGAL MEMULIHKAN KEADAAN "


JANGKAAN HADIR 15 000 YANG HADIR 1500

Paya Ranggam, Padang Rengas- 07-12-2010 :- Ceramah Perdana sempena Maal Hijrah anjuran PAS Kawasan Padang Rengas yang diadakan bagi memulihkan PAS Padang Rengas telah bertukar menjadi mimpi ngeri apabila kehadiran yang dijangkakan sekitar 15000 hanya dihadiri kira kira 1500 orang sahaja.

Program berbentuk Karnival itu diadakan sejak awal pagi dengan pelbagai gerai jualan memenuhi kawasan Musolla Al Ehsan yang menjadi pusat gerakan PAS Padang Rengas.

Salah seorang penjaja yang saya temui menyatakan ini adalah kali pertama dalam sejarah beliau gagal mendapatkan modal perniagaannya. Saya juga difahamkan bahawa seakan akan masyarakat tidak ' peduli ' terhadap kehadiran Presiden PAS Haji Hadi Awang dan bakal Presiden PAS Nizar Jamaluddin.

Karnival ini sebenarnya sebagai kaedah ' memulihkan ' imej PAS yang teruk tercalar akibat kegagalan Hj Zainuddin, ADUN Lubuk Merbau memberikan perkhidmatan kepada penduduk.

Hj Zainuddin diberi gelaran 'YB Cina ' kerana hanya melayan pengundi Cina semata mata. Masyarakat Melayu termasuk ahli PAS langsung tidak diberi perhatian.

Di samping itu Hj Zinuddin juga gagal sama sekali menunaikan janjinya kepada pengundi untuk

1. Menyediakan Bank di Pekan Padang Rengas
2. Memindahkan Kilang Kayu yang mengganggu penduduk di Padang Asam.

Lebih menyukarkan keadaan ialah apabila Hj Zainuddin telah terlibat dalam perbalahan keluarga yang melibatkan sekeping tanah pusaka milik keluaega mereka. Penduduk berhampiran mengetahui perkara ini kerana rumah abangnya hanya siap separuh dibina.

Kesimpulan yang boleh dibuat ialah, PAS Padang Rengas ternyata berada dalam keadaan parah dan tiada harapan untuk pulih.


4 comments:

hj yeop pelior said...

udah ndak tumpor le gamaknyeeee iyeeeee

Wake UP! said...

Sat lai banyak la kondom bersepah sebab orang PAS banyak makan ubat kuat.

Azizan Yaakob said...

blog dankuala telah dilink ke http://anginria.blogspot.com (muka kpd melayurayadaily). Jika sdr tidak ada halangan dan ada ruang sukacita saya mohon pautan sdr. Salam perjuangan.

Mordecai Kucai said...

Sedap nama yeop kita hehehe. Haji Yeop Pelior macam nama pemain bola Itali.

Salam untuk Mr Pelior.

Itulah dia ugama burung Kakak Tua. Tau semua tapi tak amalkan. Hati hitam muka lebam.

Datang ke carnival pun tak membawa berkat. Orang berniaga pun rugi.

Bukan keramat yang di bawa.

Malah sial yang datang.

Tu buktinya PAS adalah parti ajaran syaitan.

Mengkritik memang sedap. Cuba memerintah. Haji Hadi pun kantoi di Terengganu.

Celaka PAS!